Reisefeber

Da var 4 uker med sommerferie unnagjort. Først en uke i gøteborg, oslo, sarpsborg, og så 3 uker på hytta i kragerøskjærgården. På disse ukene hadde jeg 1 dag med regn, kan jammen ikke klage på været i år! I Gøteborg var jeg og Janne på konsert med Robbie Williams, en superbra konsert. Vi fant ut at Gøteborg er en utrolig varm by om sommeren, gudbedre hvor vi svettet der....
72936-16

Derfor tok vi en tur med "Paddan" en über-turist-sak, kanalbåt med en guide som snakket på uttallige språk, og som kunne fortelle om alt fra parker til bygninger langs ruten vi tok. Og som syntes hun hadde en så interessant og artig jobb at hun satt å renset neglene sine mellom hver gang hun snakket....

Etter det ble det bare avslapning resten av ferien, finværet ble med meg til både Oslo, Sarpsborg og Kragerø. På Arøy (øya der vi har hytte) var det sol, bading og båtliv as usual.
Det va en spesiell ferie i år, etter 2 uker kjørte vi Hanne til Gardermoen. Hun reiste til USA for å gå ett år på high school. Hun skulle møte opp på flyplassen klokka 5 om morgenen, så vi startet kjøreturen fra Kragerø klokka 12 om kvelden. Det ble ei lang natt..... Og så var det kjempefælt å si ha det til søstersen, reisen har hele tida vært så langt frem i tid, men plutselig var dagen her, og jeg får ikke se henne på et helt år!!! 72936-17Håper hun får et kjempebra år, lærerikt på nye opplevelser og bekjentskaper.
Og Hanne, hvis du leser dette, som jeg har sagt før så kommer jeg å henter deg på sekundet om du ikke har det bra!!!:)

For min egen del har reisefeberen gjort sitt inntog i denne skrotten nå ja.... Himmel og hav, det er bare litt over ei uke til jeg reiser!!!! Det har begynt å gått opp for meg at jeg faktisk skal reise nå, før så har avreisedatoen vært i en fjern fremtid, men nå er det jo bare 11 dager til jeg sitter på flyet.. Angst.... Men en gledelig nyhet er det jo da, jeg har testet ut galepillene (malariatablettene), og jeg fikk hverken hallusinasjoner, paranoia eller mareritt! Jezzzzzzz.
Og så har vi leid oss leilighet! 4 soverom og 3 bad, så er det noen som har lyst på en Ghana-tur så har vi rom ledig.;) For veibeskrivelse se på Vero sin blogg. Men jeg mangler fortsatt visum til Ghana da... Håper det dukker opp i posten de nærmeste dagene.
Dagene fremover blir nok fylt opp med pakking og de siste innkjøp før turen, det blir nok litt av et styr... Og ikke minst, si ha det til venner og familie! Det blir rart.
Nå skal jeg på kveldstur til byen med Hege og nyte livet på Solsiden, hey så lenge! :)